Abgeschlossene Promotionen und Habilitationen

Abgeschlossene Dissertationen

Jacob, Nora (2016). Die Anwendung und Weiterentwicklung der Innovatoren-DNA – Theorie und Förderung kreativer Fähigkeiten.

Herpertz, Sarah (2016). Emotional Intelligence at Work - A Different Way of Being Smart. Why Emotional Intelligence can Matter in Personal Selection and How It can be Taught.

Dornaus, Christina (2016). Humor als Förderfaktor für Innovationen: Analyse eines Innovationscoachings und Entwicklung eines theoretischen Modells (qualitative Einzelfallstudien).

Nizielski, Sophia (2014). Emotional Intelligence - A Personal Resource for Employees who work with People: Processes and Implications.

Röhner, Jessica (2014). Faking the Implicit Association Test (IAT): Predictors, Processes, and Detection.

Schmitt, Claudia (2013). Theorie und Praxis wertebasierter Flexibilität - Exploration eines Prozessmodells der Tugend Klugheit.

Rentzsch, K. (2010). The devaluation of high-achieving students as "Streber": Consequences, processes, and relations to personality and the classroom context.

Rudolph, Almut (2009). Measures of implicit self-esteem. Psychometric properties and the prediction of anxious, self-confident and defensive behavior.

Machilek, Franz (2008). Selbstdarstellung und Persönlichkeit auf privaten Homepages.

Hertel, Janine (2007). Emotional Abilities: What do different measures predict?

Schröder-Abé, Michela (2007). Discrepancies between Implicit and Explicit Self-Esteem: Measurement Issues and Relation to Health and Defensiveness.

Sellin, Ina (2003). Varianten der Selbstwertschätzung und Hilfesuche.

Abgeschlossene Habilitationen

Rentzsch, Katrin (2017). Selbstbewertung - die Bedeutung einer facettenorientierten Sichtweise.

Marcus, Bernd (2004). Verhaltenserklärung und Selbstdarstellung in der Diagnostik bei sensitive Themen im beruflichen Kontext.