Lehrstuhl für Vertrieb und Marketing

Corona/Covid-19

Dear students, contrary to the past four semesters, our department will offer a broad range of courses (lectures, seminars etc.) in presence during the summer term 2022. 

dedicated virtual campus course with detailed information is available. Please consult that VC course first. It provides a comprehensive overview of our offer and information regarding the teaching modes for each classs.

NOTE: For all students and for all presence teaching during the summer term 2022, WEARING an FFP2 MASK is COMPULSORY in all sales and marketing courses, from the moment of entering the teaching room until the moment of leaving it, WITHOUT ANY EXCEPTIONS!

All the best for the coming semester! Your team of the sales and marketing department.

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

Unsere Arbeit fokussiert insbesondere auf Business-to-Business-Märkte. Diese sind für die deutsche Wirtschaft prägend, generieren wesentliche Innovationen, repräsentieren in fast allen Branchen einen großen Teil der Transaktionswerte und bieten spannende Forschungsthemen.

Unsere Kompetenzfelder sind (1) Kundenmanagement / Key Account Management, (2) Preismanagement, (3) die Digitalisierung von Geschäftsmodellen, (4) Nachhaltige Wirtschaft.

Forschungs- und Praxisverbünde: