Visiting Professorship

Daniel Mayerhoffer (Universiteit van Amsterdam)

Daniel Mayerhoffer, Assistant Professor for Computational Social Science an der Universiteit van Amsterdam, ist im Dezember 2022 Visiting Professor auf Einladung von Prof. Dr. Johannes Marx.

Im Rahmen des Gastaufenthalts in Bamberg initiieren die beiden das Forschungsprojekt Modelling intra- and inter-generational network effects on life courses of marginalised groups mediated by value change in society im Rahmen des Forschungsfeldes Political Epistemology. Außerdem hält Daniel Mayerhoffer einen Vortrag Researching Inequality and (Intersectional) Discrimination Using Digital Tools und bringt seine Diversitykompetenz in diverse Kurse am Lehrstuhl sowie in die Promotionsbetreuung an der Bamberg Graduate School of Social Sciences ein.