Publikation des Lehrstuhls aufgenommen in die Liste: Editors' choice: notable articles (co-)authored by female researchers des Journal of Banking and Finance

Die Publikation “International Stochastic Discount Factors and Covariance Risk” wurde in die Liste “Editors' choice: notable articles (co-)authored by female researchers” des Journal of Banking and Finance aufgenommen. An der Publikation beteiligt waren Dr. Michael Herold und Prof. Dr. Matthias Muck (beide Lehrstuhl für Banking und Finanzcontrolling an der Universität Bamberg) sowie Prof. Dr. Nicole Branger (Inhaberin des Lehrstuhls für Derivate und Financial Engineering an der Universität Münster).

Die Liste wurde mit dem Ziel herausgegeben, Gender Equality in der Forschung zur Finance und in der akademischen Welt zu fördern. Hierzu wurden die Herausgeber der Zeitschrift gebeten, drei Artikel zu benennen, welche in der Zeitschrift veröffentlich wurden und an denen Forscherinnen beteiligt waren.

Die Begründung zur Wahl des Artikels “International Stochastic Discount Factors and Covariance Risk” lautet:

"This is one of more technical articles that we publish, co-authored by Nicole Branger who has been an associate editor of the journal for more than 8 years. It introduces a new affine model, encompassing the Heston model, that is more robust to sampling variation than previous models for stock market and exchange-rate joint dynamics. The Sharpe ratios for US, European and Japanese stock markets also have greater explanatory power, in-sample and out of sample." [Co-Editor, Carol Alexander]

Externe Links:

Weitere Informationen finden sich auch auf der Seite des Journal of Banking and Finance

Die Publikation findet sich hier.

Der Internetauftritt des Lehrstuhls für Derivate und Financial Engineering findet sich hier.