Jun.-Prof. Dr. Tomasz Makarewicz

Kurzbiografie

Tomasz Makarewicz studierte Volkswirtschaftslehre an der Universität Warschau, an der Central European University und an dem Tinbergen-Institut. Er besitzt ebenfalls einen Masterabschluss in Philosophie von der Universität Warschau. Tomasz promovierte in Volkswirtschaftslehre an der Universität Amsterdam unter der Betreuung von Prof. Cars Hommes in 2014. Daraufhin arbeitete er als Postdoc bei der CeNDEF UvA und MACFINROBODS project. Seit September 2017 ist Tomasz Makarewicz an der Otto-Friedrich-Universität Bamberg an der Professur von Prof. Dr. Christian Proaño und an dem Lehrstuhl von Prof. Dr. Frank Westerhoff tätig.

Weitere Informationen finden Sie im Lebenslauf(778.7 KB, 4 Seiten).

Forschungsgebiete

Verhaltens- und experimentelle Ökonomie, Erwartungsbildung und Prognosenbildung, Finanzmärkte und Makroökonomie unter beschränkter Rationalität und Heterogene Agenten Modelle.

Veröffentlichungen

Anufriev, M., Hommes, C. und T. Makarewicz (2018), Simple Forecasting Heuristics that Make us Smart: Evidence from Different Market Experiments.  Journal of the European Economic Association

Hommes, C.H., Makarewicz, T.A., Massaro, D. & T. Smits (2017), Genetic Algorithm Learning in a New Keynesian Macroeconomic Setup. Journal of Evolutionary Economics, in print.

Makarewicz, T.A. (2017), Contrarian behavior, information networks and heterogeneous expectations in an asset pricing model. Computational Economics 50(2): 231-279.

Bao, T., Hommes, C.H. & T.A. Makarewicz (2015), Bubble Formation and (In)efficient Markets in Learning-to-Forecast and -Optimize Experiments. The Economic Journal, in print.

Diks, C. & T.A. Makarewicz (2012), Initial Predictions in Learning-to-Forecast Experiment.  Managing Market Complexity, Vol.662 of Lecture Notes in Economics and Mathematical Systems: 223-235, Springer Berlin Heidelberg 2013.

Working Papers:

Makarewicz T. (2019), Traders, forecasters and financial instability: A model of individual learning of anchor-and-adjustment heuristics, BERG Working Paper 141(624.6 KB, 56 Seiten), Universität Bamberg.

Hommes, C.H. & T.A. Makarewicz (2017), Price level versus inflation targeting under heterogeneous expectations: a laboratory experiment.