Publikationen Professur für Soziologie, mit dem Schwerpunkt Bildung und Arbeit im Lebensverlauf

Bittmann, F. R. (2020). The relationship between height and leadership: Evidence from across Europe. Economics and Human Biology, 36, Article 100829.

Bittmann, F. (2020). Praxishandbuch Python 3 : Konzepte der Programmierung verstehen und anwenden (1st ed., p. 240). Norderstedt: Books on Demand.

Bittmann, F., & Zorn, V. S. (2019). When choice excels obligation: about the effects of mandatory and voluntary internships on labour market outcomes for university graduates. Higher Education : The International Journal of Higher Education Research, (Published online: 11 December 2019), 19 Seiten.

Bernsdorff, K., Bartels, M., Christoph, S. M. F. M., Kraj, A. M., Martinez Canto, J., Saalfeld, T., … Zoch, G. (2019). Framework. Network. Career. How the framework of a Graduate School propels junior research and contributes on an international level (p. 223 Seiten : Illustrationen). Bamberg: Otto-Friedrich-Universität.

Schindler, S., & Virdia, S. (2019). Educational Upgrading, Career Advancement, and Social Inequality Development from a Life-Course Perspective in Germany.. Research in Social Stratification and Mobility, 60, 29–38.

Bittmann, F. (2019a). Explaining the Mechanisms linking Field of Study and labour Market Outcomes: Focus on STEM (pp. 1 pdf-Datei (25 Seiten)). Bamberg: OPUS.

Bittmann, F. (2019b). Stata : A Really Short Introduction (1. Auflage, pp. VIII, 161 Seiten : 144 Illustrationen). Berlin: De Gruyter Oldenbourg.

Schindler, S., & Schlücker, F. (2019). Studienleistung im Bachelor- und Masterstudium. Bedingungsfaktoren und ihr Zusammenhang mit der sozialen Herkunft der Studierenden.. In Bildungs- und Berufsverläufe mit Bachelor und Master. Determinanten, Herausforderungen und Konsequenzen. (pp. 225–272). Wiesbaden: Springer VS.

Homuth, C., Mann, D., Schmitt, M., & Mudiappa, M. (2018). Eine Forschergruppe, zwei Studien: BiKS-3-10 und BiKS-8-14. Bamberg: OPUS.

Bittmann, F. (2018). Über den Nutzen von Pflichtpraktika : Eine Replikation der Studie von Klein & Weiss (2011) mit Daten des Bayerischen Absolventenpanels. Beiträge zur Hochschulforschung, 40(3), 78–95.

Schindler, S. (2018). Soziale Ungleichheit im Bildungsverlauf. In Bedingungen erfolgreicher Bildungsverläufe in gesellschaftlicher Heterogenität : interdisziplinäre Forschungsbefunde und Perspektiven für Theorie und Praxis (pp. 83–102). Münster: Waxmann.

Weiss, F., & Schindler, S. (2017). EMI in Germany : Qualitative Differentiation in a Tracked Education System. American behavioral scientist : ABS, 61(1), 74–93.

Müller, W., Pollak, R., Reimer, D., & Schindler, S. (2017). Hochschulbildung und soziale Ungleichheit. In Lehrbuch der Bildungssoziologie (3. Auflage, p. Seite 309-358). Wiesbaden: Springer Fachmedien.

Schindler, S. (2017). School Tracking, Educational Mobility and Inequality in German Secondary Education : Developments across Cohorts. European Societies : The Official Journal of the European Sociological Association, 19(1), 28–48.

Lörz, M., & Schindler, S. (2016). Soziale Ungleichheiten auf dem Weg in die akademische Karriere : Sensible Phasen zwischen Hochschulreife und Post-Doc-Position. Beiträge zur Hochschulforschung, 38(4, Bildungs-und Berufsverläufe von Hochqualifizierten), 14–39.

Steffen, S. (2015). Relative Risk Aversion from a Dynamic Perspective. Explaining Educational Mobility (p. 28 S.). Social Science Electronic Publishing, Inc.

Schindler, S. (2015). Soziale Ungleichheit im Bildungsverlauf : alte Befunde und neue Schlüsse?. Kölner Zeitschrift für Soziologie und Sozialpsychologie, 67(3), 509–537.

Weiss, F., Schindler, S., & Gerth, M. (2015). Hochschulrankings als Kriterium für eine neue soziale Ungleichheit im tertiären Bildungssystem?. Zeitschrift für Soziologie : ZfS, 44(5), 366–382.

Barone, C., & Schindler, S. (2014). Why Does Field of Study Affect Occupational Attainment? A Theoretical Approach (pp. 1 pdf-Datei (27 S.)). Rochester, NY: Social Science Electronic Publishing.

Schindler, S. (2014). Wege zur Studienberechtigung - Wege ins Studium? : eine Analyse sozialer Inklusions- und Ablenkungsprozesse (p. 321 S.). Wiebaden: Springer VS.

Schindler, S. (2013a). Öffnungsprozesse im Sekundarschulbereich und die Entwicklung von Bildungsungleichheit. Wirtschaft und Statistik, (2), 149–158.

Neugebauer, M., Reimer, D., Schindler, S., & Stocké, V. (2013). Inequality in Transitions to Secondary School and Tertiary Education in the German School System. In Determined to Succeed? : Performance versus Choice in Educational Attainment (p. S. 56-88). Stanford: Stanford University Press.

Schindler, S. (2013b). Generierung eines synthetischen Datensatzes zur Analyse differenzierter Studienberechtigtenquoten (pp. 1–35). Hannover.

Reimer, D., & Schindler, S. (2013). Soziale Selektivität beim Übergang zur Hochschule : Theoretische Perspektiven und empirische Befunde. In Von der Schule zur Hochschule : Analysen, Konzeptionen und Gestaltungsperspektiven des Übergangs (p. S. 261-278). Münster: Waxmann.

Schindler, S. (2013c). Öffnungsprozesse im Sekundarschulbereich und die Entwicklung sozialer Disparitäten in den Studierquoten. Die deutsche Schule  : DDS ; Zeitschrift für Erziehungswissenschaft, Bildungspolitik und pädagogische Praxis, 105(4), 364–381.

Schindler, S. (2012). Aufstiegsangst? : Eine Studie zur sozialen Ungleichheit beim Hochschulzugang im historischen Zeitverlauf (pp. 1 pdf-Datei (40 S.)). Düsseldorf.

Schindler, S., & Lörz, M. (2012). Mechanisms of Social Inequality Development : Primary and Secondary Effects in the Transition to Tertiary Education Between 1976 and 2005. European Sociological Review, 28(5), 647–660.

Neugebauer, M., & Schindler, S. (2012). Early transitions and tertiary enrolment: The cumulative impact of primary and secondary effects on entering university in Germany. Acta Sociologica : Journal of the Scandinavian Sociological Association, 55(1), 19–36.

Lörz, M., & Schindler, S. (2011b). Geschlechtsspezifische Unterschiede beim Übergang ins Studium. In Geschlechtsspezifische Bildungsungleichheiten (p. S. 99-122). Wiesbaden: VS Verlag für Sozialwissenschaften.

Schindler, S., & Reimer, D. (2011). Differentiation and Social Selectivity in German Higher Education. Higher Education : The International Journal of Higher Education and Educational Planning, 61(3), 261–275.

Schindler, S., Weiss, F., & Hubert, T. (2011). Explaining the Class Gap in Training - the Role of Employment Relations and Job Characteristics. International Journal of Lifelong Education, 30(2), 213–232.

Lörz, M., & Schindler, S. (2011a). Bildungsexpansion und soziale Ungleichheit : Zunahme, Abnahme oder Persistenz ungleicher Chancenverhältnisse – eine Frage der Perspektive?. Zeitschrift für Soziologie : ZfS, 40(6), 458–477.

Lörz, M., Schindler, S., & Walter, J. G. (2011). Gender Inequalities in Higher Education : Extent, Development and Mechanisms of Gender Differences in Enrolment and Field of Study Choice. Irish Educational Studies : IES, 30(2), 181–193.

Klein, M., Schindler, S., Pollak, R., & Müller, W. (2010). Soziale Disparitäten in der Sekundarstufe und ihre langfristige Entwicklung. In Zeitschrift für Erziehungswissenschaft : Sonderheft: Vol. 12. Bildungsentscheidungen (p. S. 47-73). Wiesbaden: VS Verlag für Sozialwissenschaften.

Schindler, S. (2010). Assessing the Cumulative Impact of Primary and Secondary Effects on the Way from Elementary to Tertiary Education : A Simulation Study for Germany (p. 1 Datei).

Reimer, D., & Schindler, S. (2010). Soziale Ungleichheit und differenzierte Ausbildungsentscheidungen beim Übergang zur Hochschule. In Vom Kindergarten bis zur Hochschule  : Die Generierung von ethnischen und sozialen Disparitäten in der Bildungsbiographie (p. S. 251-283). Wiesbaden: VS Verlag für Sozialwissenschaften.

Schindler, S., & Reimer, D. (2010). Primäre und sekundäre Effekte der sozialen Herkunft beim Übergang in die Hochschulbildung. Kölner Zeitschrift für Soziologie und Sozialpsychologie, 62(4), 623–653.

Lörz, M., & Schindler, S. (2009). Has the Effect of Social Background Characteristics Declined or Just Moved to the Next Stage?. In Expected and unexpected consequences of the educational expansion in Europe and the USA : theoretical approaches and empirical findings in comparative perspective (p. S. 97-110). Bern: Haupt.

Müller, W., Pollak, R., Reimer, D., & Schindler, S. (2009). Hochschulbildung und soziale Ungleichheit. In Lehrbuch der Bildungssoziologie (p. S. 281-320). Wiesbaden: VS Verlag für Sozialwissenschaften.

Müller, W., & Schindler, S. (2008). Entleert sich die Mitte wirklich? Einige Überlegungen zur Milanovic-These über die internationale Einkommensungleichheit. In Transnationale Ungleichheitsforschung : Eine neue Herausforderung für die Soziologie (p. S. 71-96). Frankfurt am Main: Campus Verlag.

Giesecke, J., & Schindler, S. (2008). Field of Study and Flexible Work : A Comparison between Germany and the UK. International Journal of Comparative Sociology, 49(4/5), 283–304.