Publikationen Professur für Soziologie, mit dem Schwerpunkt Bildung und Arbeit im Lebensverlauf

Traini, C., Kleinert, C., & Schindler, S. (2021). Does tracking really affect labour-market outcomes in the long run? : Estimating the long-term effects of secondary-school tracking in West Germany. Longitudinal and Life Course Studies, 12(Available online: 7. Januar 2021), 1 Online-Ressource.

Bittmann, F., & Schindler, S. (2020). Alternative Wege zur Hochschulreife und soziale Disparitäten beim Hochschulabschluss (LIfBi Working Paper ; 88, pp. 1–30).

Bittmann, F. (2020a). Praxishandbuch Python 3 : Konzepte der Programmierung verstehen und anwenden (1st ed., p. 240). Books on Demand.

Bittmann, F., & Zorn, V. (2020). Analyse des Nutzens von Praktika für österreichische Hochschulabsolventen unter Einbezug relevanter Mediationspfade (p. 25 Seiten). Otto-Friedrich-Universität.

Bittmann, F. R. (2020). The relationship between height and leadership: Evidence from across Europe. Economics and Human Biology, 36, Article 100829.

Bittmann, F. (2020b). Python 3 for Science and Engineering Applications : Learn to use Python productively in real-life scenarios at work and in everyday life (1st ed., p. 168). Elektor.

Bittmann, F. (2019a). Explaining the Mechanisms linking Field of Study and labour Market Outcomes: Focus on STEM (pp. 1 pdf-Datei (25 Seiten)). OPUS.

Bernsdorff, K., Bartels, M., Christoph, S. M. F. M., Kraj, A. M., Martinez Canto, J., Saalfeld, T., Schmitz, T., Seifert, O., Sieberer, U., Siemeister, S., Steger, D., Dos Reis Gonçalves, M., Winnwa, I., & Zoch, G. (2019). Framework. Network. Career. How the framework of a Graduate School propels junior research and contributes on an international level (p. 223 Seiten : Illustrationen). Otto-Friedrich-Universität.

Schindler, S., & Schlücker, F. (2019). Studienleistung im Bachelor- und Masterstudium. Bedingungsfaktoren und ihr Zusammenhang mit der sozialen Herkunft der Studierenden.. In Bildungs- und Berufsverläufe mit Bachelor und Master. Determinanten, Herausforderungen und Konsequenzen. (pp. 225–272). Springer VS.

Bittmann, F., & Zorn, V. S. (2019). When choice excels obligation: about the effects of mandatory and voluntary internships on labour market outcomes for university graduates. Higher Education : The International Journal of Higher Education Research, Published online: 11 December 2019, 19 Seiten.

Bittmann, F. (2019b). Stata : A Really Short Introduction (1. Auflage, pp. VIII, 161 Seiten : 144 Illustrationen). De Gruyter Oldenbourg.

Schindler, S., & Virdia, S. (2019). Educational Upgrading, Career Advancement, and Social Inequality Development from a Life-Course Perspective in Germany.. Research in Social Stratification and Mobility, 60, 29–38.

Schindler, S. (2019). Was macht den Unterschied? : Eine explorative Untersuchung der Bestimmungsfaktoren des Bildungsaufstiegs mit dem Nationalen Bildungspanel. In Arbeiterkinder und ihre Aufstiegsangst. Probleme und Chancen von jungen Menschen auf dem Weg nach oben (pp. 88–120). Verlag Barbara Budrich.

Schindler, S. (2018). Soziale Ungleichheit im Bildungsverlauf. In Bedingungen erfolgreicher Bildungsverläufe in gesellschaftlicher Heterogenität : interdisziplinäre Forschungsbefunde und Perspektiven für Theorie und Praxis (pp. 83–102). Waxmann.

Bittmann, F. (2018). Über den Nutzen von Pflichtpraktika : Eine Replikation der Studie von Klein & Weiss (2011) mit Daten des Bayerischen Absolventenpanels. Beiträge zur Hochschulforschung, 40(3), 78–95.

Homuth, C., Mann, D., Schmitt, M., & Mudiappa, M. (2018). Eine Forschergruppe, zwei Studien: BiKS-3-10 und BiKS-8-14 (pp. 1 pdf-Datei (14 Seiten)). OPUS.

Müller, W., Pollak, R., Reimer, D., & Schindler, S. (2017). Hochschulbildung und soziale Ungleichheit. In Lehrbuch der Bildungssoziologie (3. Auflage, p. Seite 309-358). Springer Fachmedien.

Weiss, F., & Schindler, S. (2017). EMI in Germany : Qualitative Differentiation in a Tracked Education System. American behavioral scientist : ABS, 61(1), 74–93.

Schindler, S. (2017). School Tracking, Educational Mobility and Inequality in German Secondary Education : Developments across Cohorts. European Societies : The Official Journal of the European Sociological Association, 19(1), 28–48.

Lörz, M., & Schindler, S. (2016). Soziale Ungleichheiten auf dem Weg in die akademische Karriere : Sensible Phasen zwischen Hochschulreife und Post-Doc-Position. Beiträge zur Hochschulforschung, 38(4, Bildungs-und Berufsverläufe von Hochqualifizierten), 14–39.