FAQs – Frequently Asked Questions

Registration and Deregistration

If your browser cache is not deactivated, please press the key combination [Ctrl] + [F5] after clicking on the button concerned. This overwrites the cache for the affected page and completely reloads the data on the page.

In addition, there may be problems with the Safari and Opera browsers. If clearing the browser cache does not solve the problem, please use the latest version of Mozilla Firefox.

Modules you have already begun (modules for which you have already registered for credit and for which you would like to register for further credit or a repeat examination) cannot be found using the search function! In this case, you must use the expandable tree structure to locate these modules!

Please check if you have set up a forwarding function from your student email account and correct it if necessary.

In rare cases, the mail server may be overloaded or there may be a technical problem. As a rule, delivery of these outstanding e-mails is merely delayed.

However, this has no influence on the result of your transaction. If necessary, check in the Student’s Data section whether the registration/deregistration was successful.

Under certain circumstances, it is possible to change the elective modules. For regulations on this, please refer to the examination regulations that apply to you.

However, you can only make a change (where permissible) via the Office of Examinations. Please contact the appropriate staff member for this purpose.

If a script error occurs during Firefox login, please proceed as follows (an illustrated German-language guide is available here):

  1. Enter "about:conifg" (without inverted commas) in the address bar.
  2. Click on the button to accept the risk and continue (Risiko akzeptieren und fortfahren)
  3. Enter "dom.max_script_run_time" (without inverted commas) into the “Suche:” edit line.
  4. Double click the result of the search ("dom.max_script_run_time").
  5. Enter "40" (without inverted commas) into the input field and confirm by clicking “OK”.

Examination Dates

The examination schedule is made available online at the beginning of the lecture period at

http://www.uni-bamberg.de/pruefungsamt/pruefungstermine/. Rooms and times will be added to the dates well in advance of the start of the examination.

You can also find the exact times and rooms for your centrally organised examinations in your Student’s Data section of FlexNow.

Password

To reset your password, please contact the Computing Centre’s IT support staff.

Folgen Sie hierzu bitte der Beschreibung auf den Seiten des Rechenzentrums

www.uni-bamberg.de/rz/dienstleistungen/iam/nutzerkonto/kennwort/aendern/

One possible explanation could be that you have accidentally activated the Caps Lock.

Please also be aware that your password is identical for your e-mail account (baxxxxxx) and the other LDAP-authenticated systems such as FlexNow.

When you enrol, the Registrar's Office will give you your access data with the initial password.

User Lifecycle

Der Zugriff auf FlexNow ist abhängig vom User Lifecycle ihres Nutzerkontos. Mit dem User Lifecycle wird die Verwaltung der Nutzerkonten von Universitätsangehörigen vom Eintritt in die Organisation bis zum Ausscheiden automatisiert.

Am Tag nach Ihrer Immatrikulation erhalten Sie automatisch auch Zugriff auf FlexNow.

https://www.uni-bamberg.de/rz/dienstleistungen/iam/nutzerkonto/studierende/

Zur Authentifizierung verwenden Sie bitte Ihren Benutzernamen und das zugehörige Kennwort. Auf welche Dienste Sie mit ihrem Nutzerkonto zugriff erhalten finden Sie hier:

https://www.uni-bamberg.de/rz/dienstleistungen/iam/nutzerkonto/

 

Der Zugriff auf FlexNow ist abhängig vom User Lifecycle ihres Nutzerkontos. Mit dem User Lifecycle wird die Verwaltung der Nutzerkonten von Universitätsangehörigen vom Eintritt in die Organisation bis zum Ausscheiden automatisiert.

Endet die Beziehung zur Uni (Exmatrikulation, Beendigung der Promotion), wird nach Vorankündigungen per E-Mail das Nutzerkonto gesperrt und später gelöscht. Dies erfolgt im Rahmen des User-Lifecycle-Prozesses automatisch.

https://www.uni-bamberg.de/rz/dienstleistungen/iam/nutzerkonto/studierende/

 

Nach dem Löschen Ihres Nutzerkontos bleiben Ihre Prüfungsleistungen selbstverständlich im System der Universität Bamberg gespeichert. Die Löschung bewirkt lediglich, dass Sie sich nicht mehr am Prüfungsverwaltungssystem FlexNow anmelden können. Falls Sie nach der Löschung Ihres Nutzerkontos Prüfungsnachweise benötigen, können Sie sich diese von Ihrer Sachbearbeiterin bzw. Ihrem Sachbearbeiter im Prüfungsamt der Universität ausstellen lassen.

Ihren Studiengangsspezifischen Ansprechpartner finden Sie unter https://www.uni-bamberg.de/pruefungsamt/studiengangsspezifische-infos-ansprechpartner/

 

You didn’t find the answer to your question?

Then please contact us!