Dave Möwisch, MSc. Psych.

Research Scientist in the Project BRISE

Wilhelmsplatz 3, 96047 Bamberg

Room WP3/00.26
Tel.: 0951/863-3552
Fax: 0951/863-3411
E-Mail: dave.moewisch(at)lifbi.de

Research Interests

  • Well-being and affective experience in daily life
  • Non-monetary outcomes of education
  • Development in preschool and primary school age

Akademischer Werdegang

10/2010 - 07/2013 Bachelor of Science in Psychology at the University of Potsdam

10/2013 - 03/2016 Master of Science in Psychology at the University of Potsdam

04/2016 - 08/2019 Research Scientist in the project "NimoErt - Non-monetary Outcomes of Education" at the Leibniz Institute for Research and Information in Education (DIPF)

since 09/2019 Research Scientist in the project BRISE (Bremen Initiative to Foster Early Childhood Development) at the chair of Psychology I - Developmental Psychology (Prof. Dr. S. Weinert) at the University of Bamberg / Leibniz Institute for Educational Trajectories (LIfBi)

Reviewer for

Journal of Happiness Studies

Publications

Becker, M., Brose, A., Camehl, G., Graeber, D., Huebener, M., von Keyserlingk, L., … Spieß, C. K. (2019). Nicht-monetäre Erträge von Bildung in den Bereichen Gesundheit, nicht-kognitive Fähigkeiten sowie gesellschaftliche und politische Partizipation. Politikberatung kompakt (No. 137). Berlin: Deutsches Institut für Wirtschaftsforschung (DIW).

Möwisch, D., Schmiedek, F., Richter, D. & Brose, A. (2018). Capturing affective well-being in daily life with the day reconstruction method: A refined view on positive and negative affect. Journal of Happiness Studies, 20(2), 641-663.

Conference contributions

Möwisch. D. & von Keyserlingk, L. (2018, February). Nicht monetäre Erträge von der Adoleszenz bis ins Erwachsenenalter. Symposia at the 6th conference of the Association of Empirical Educational Research (GEBF), Basel, Switzerland.

Möwisch, D., Brose, A. & Schmiedek, F. (2017, September). Bildung als Ressource für affektives Wohlbefinden im Alltag im Erwachsenenalter. Paper presented at the Section of Educational Psychology and Developmental Psychology (PAEPSY), Münster, Germany.

Möwisch, D., Brose, A. & Schmiedek, F. (2017, March). Bildungshintergrund als Prädiktor für individuelle Zeitstrukturierung und affektives Wohlbefinden im Alltag. Paper presented at the 5th conference of the Association of Empirical Educational Research (GEBF), Heidelberg, Germany.

Möwisch, D. & Schmiedek, F. (2017, January). Multilevel confirmatory factor analyses of affective experience in everyday contexts. Paper presented at the conference of College for Interdisciplinary Educational Research (CIDER), Berlin, Germany.

Möwisch, D. & Schmiedek, F. (2016, September). Zusammenhänge von Bildung mit der Zeitstrukturierung und affektiven Bewertung täglicher Aktivitäten. Paper presented at the 3rd conference of the Berlin Interdisciplinary Education Research Network (BIEN), Berlin, Germany.