Ilona Relikowski

PROFESSOR OF SOCIOLOGY

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Office: Feldkirchenstraße 21, Office: F21/01.01, 96052 Bamberg, Germany
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E-Mail:
ilona.relikowski(at)uni-bamberg.de
Phone: +49 (0)951/863-3140
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Pillar 2: Education and Social Inequality Across the Entire Life Course
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// CURRENT POSITIONS

  • Professor of Sociology with focus on Educational Inequalities across the Lifecourse
  • Chairholder, Junior professorship Sociology with focus on Educational Inequalities across the Lifecourse
  • Faculty Member of the Bamberg Graduate School of Social Sciences



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// SUPERVISION


Professor Dr. Ilona Relikowski is particularly interested in supervising doctoral students in the areas of quantitative research on educational inequalities, longitudinal studies on cumulative effects of social and ethnic origin, and on horizontal as well as vertical gender disparities.



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// RESEARCH


RESEARCH PROJECTS

  • NEPS: Grundschule und Übertritt in eine Schulart der Sekundarstufe I
  • BiKSplus (8-18): Effekte von sozialer Herkunft, Interessen, Persönlichkeitsmerkmalen und Kompetenzen auf Bildungsentscheidungen und Bildungserfolge



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// SELECTED PUBLICATIONS


Meulemann, H. und Relikowski, I. (2015): „Chancengleichheit und Leistung im sozialen Wandel. Primäre und sekundäre Effekte der sozialen Herkunft am Gymnasialübergang in Hessen 1969 und 2007“. Zeitschrift für Erziehungswissenschaft, online first: DOI:10.1007/s11618-015-0654-2.

Relikowski, I. (2012): Primäre und sekundäre Effekte am Übertritt in die Sekundarstufe I. Zur Rolle von sozialer Herkunft und Migrationshintergrund. Wiesbaden: Springer VS.

Relikowski, I., Yilmaz, E. und Blossfeld, H.-P. (2012): „Wie lassen sich die hohen Bildungsaspirationen von Migranten erklären? Eine Mixed-Methods Studie zur Rolle von strukturellen Aufstiegschancen und individueller Bildungserfahrung“. Kölner Zeitschrift für Soziologie und Sozialpsychologie Sonderheft 52, 111-136.



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Professor Relikowski's website at the Assistant Professorship of Sociology with Focus on Educational Inequalities across the Lifecourse.

 

 

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